Widzimy Cię!
i My Ciebie widzimy!
Królowa tka!
Wrzeciono się kręci, krosna pracują, Przędziemy. To nasza energia, stopy, ręce, ciała, serca i umysły.
Trójjedyna choreia:
splata (rytmiczny ruch i gest), (śpiewane) słowo i (melodię) muzykę.
przynosi ukojenie.
naprawia i oczyszcza duszę.
daje światło.
Przez sny i kamienie, idziemy ścieżką starożytnego labiryntu, pełnego symboli, towarzyszy nam niebieski nów księżyca, rozgwieżdżone niebo, kometa spadająca, cuda spotkań, opowieści, wspólnych posiłków, magia jeziora, tajemniczość lasu
i czerwień wstążki.
Matko ziemio! Żółwiu
Dziękuję
Monika
Old woman is watching, watching over you
In the darkness of the storm, she is watching
She is weaving, mending, gathering the colours
She is watching over you
Chorus
So weave and mend
Gather the fragments safe
And win the sacred circle sisters
Weave and mend, weave and mend,
Oh women, weave and mend
Old woman is weaving, gathering the threads
Her bones become the loom she is weaving,
She is watching, weaving, gathering the colours
She is watching over you
Chorus
For years I’ve been watching, waiting for old woman
Feeling lost and so alone, I’ve been watching.
Now I find her weaving, gathering the colours
Now I find her in myself
Dzięki Moniu,
Dodam tylko, że tekst „Old woman”powstał na podstawie pieśni z książki Anny Cameron pt. „Daughters of Copper Woman” o plemieniu NOOTKA z Wybrzeża Północno-zachodniego Kanady. Sama Anna Cameron nie była zadowolona z uproszczeń pieśni, a Indianki ze sposobu przekazania ich dziedzictwa ale mimo to cieszę się, że mogłyśmy zatańczyć nasz poruszający taniec.
Hania
Wszystko, co dotyczy Indian – rozpaczliwe i mądre*** – porusza mnie i męża, budującego indiańskie łódki canoe, bardzo mocno. Staramy się wnuczkom przekazywać wieść o doświadczanej przez Indian łączności z Naturą. Tańczymy Anikuni, oglądamy film „For the Next Seven Generations” – o szacunku do wody, powietrza, ziemi, ognia, każdej osoby i istoty czującej.
Zajmując się filmozofią (Daniel Frampton, ” Filmosophy”, London, New York 2006) przekonałam się, jak ważne jest nieprzemocowe nazywanie. Czy wiecie, kochane, że Marlon Brando nie odebrał Oscara za „Ojca chrzestnego”, tylko wydelegował młodą Indiankę w plemiennym stroju, by przeczytała jego rezygnację z nagrody? Uzasadnieniem było złe traktowanie Indian w ogóle oraz wytwarzanie fałszywego ich wizerunku w filmach Hollywood. Brando pragnął, by po raz pierwszy amerykańska Indianka mogła przemówić do 60 milionów odbiorców. Widziałam też film dokumentalny młodych producentów Indian, którzy – nie chcąc być traktowani jak ofiary, ponieważ wtedy innych ustatycznia się w roli katów – wesoło opowiadali, że ich celem jest zrobienie dobrego filmu o Indianach, a gdy dostaną Oscara, odmówią z uzasadnieniem: ponieważ źle traktujecie M.Brando, rezygnujemy z nagrody.
Dziękuję za możliwość uczestniczenia w tańcach i rozmowach Senno-Kamiennych. Mnie uczą trudno osiągalnej „lekkości”.
Maria
*** jak w pieśni „Old woman”
3 myśl na „Widzimy Cię….
…to darowany czas, 8 dni w których miesza się czas wszystkich Kobiet decydujących się ożywić swoją wewnętrzną przestrzeń. Zobaczyć swoje odbicie: w tańcach i swoim ulubionym, w którym śpiewa całe ciało, a a głos odnajduje słowa: w dziewczętach, kobietach które niosą w sobie ogromną potrzebę dzielenia się sobą i przeżywania pragnień przez długi czas niewypowiedzianych.
Kiedy serce odkryje swój rytm wszystko wokół nabierze właściwego tempa.
Oczy będą wiedziały którędy pokierować stopy, by trafić na ten a nie inny trop.
Dobrego czasu Kobiety.
Dorota